Tuesday, January 24

goodbye gray skies, hello blue '

idag har vart en fin och bra dag och jag har några glada småsaker som jag vill berätta om :)
första punkten är en av gladsakerna som jag glömde nämna igår. när jag kom hem såg jag till min förtjusning hur min bakkassa på korridoren helt plötsligt innehöll en massa pengar! och det gjorde mig jätteglad -den har vart tom ett tag, men nu blir det bakning igen, dyker nog upp nåt imorgon tror jag :)
måste säga att mina grannar är fantastiskt bra.

andra småsaken tänkte jag på förra veckan, och det är att jag äntligen kan ha snedlugg igen :) inte riktigt som vanligt iochmed att jag fortfarande har lugg-håret som är ganska kort, men ändå ^^

dagens första gladsak var imorse, när jag anmälde mig till Lundaloppet 2012. Det går av stapeln 5 maj i centrala Lund, och jag kommer att springa tiokilometersloppet. kom hemskt gärna och kolla! jag är sjukt pepp, nu ska här tränas på allvar!

och efter dagens heltokej föreläsning drog jag 5 km på löpbandet, 25.24 min. helt okej, för att vara löpband. som tur är kommer jag att hinna träna en hel del ute innan loppet eftersom det inte är förrän i maj, det känns superbra. påtal om träning passade jag på att ta ännu en vända till gymmet nu på kvällen för ett StepStyrka-pass, helt okej det med :) dock inte så mycket styrka som jag hoppats på, men så brukar det vara ^^

eftersom det var strålande sol idag också tog jag en promenad, och träffade Valle och promenerade lite i hans finafina sällskap, och då blev jag ännu gladare :) något som är minus på gladskalan är att kylan är dålig för cykeln. låset fryser fast och tar lång tid att få upp, växeln har frusit fast på 6an (fast jag brukar hålla de högre växlarna så det gör inte så mycket ändå) och så är det fantastiskt halt och farligt att cykla. men snart blir det väl varmt igen hoppas jag :)

glad bild till glad dag!!

och det här är alltså en stor gladfaktor :):)

No comments:

Post a Comment