Tuesday, January 10

pick me up now, I need you so bad '

idag har väl vart en produktiv dag, skulle jag vilja säga. kanske lite fel fokus dock.
idag var en typisk sådan dag när sängen är alldeles gudomligt skön och helt omöjlig att ta sig ur -kan vara för att jag ofta sover för lite kanske. men det var tidig frukost innan jag somnade om igen, och när jag tillslut lyckades ta mig upp igen blev det årets första löprunda. dock fick jag hosta med jämna mellanrum vilket gjorde att jag tappade fart ganska snabbt, samtidigt som jag fick mjölksyra kring lungorna. dock var jag inne på en slinga, så när jag väl tagit mig hem (sprang hela vägen fast lugnare tempo sista halvan) var jag ändå uppe i 7,5 km.

sen blev det dusch &ut på ärenden, blandannat fick jag tag på ett par örhängen jag haft kiken på länge, plus fyra böcker från två olika bibliotek (inför sociologin) och så ett pass med afro däremellan (som inte heller var så kul med förkylning. har vart sjukt trött hela dagen sen löpningen, och jag har bakat en tjock chokladkaka som jag inte är så sugen på. nu är det stenhårt plugg som gäller tills jag äntligen får lägga mig i min underbara säng igen.

träningsmässigt har det ju vart en bra dag iallafall! totalt 7,5 km löpning, ca 11 km cykling plus 55 minuters afro. det är så det ska va!

kikar på lite gamla bilder då och då, jag saknar mitt långa röda hår! sommaren eller hösten kanske?
saknar påsklovet också, varmt och vårigt och fint på alla vis.




tidal waves they rip right through me
tears from eyes worn cold and sad,

No comments:

Post a Comment