Saturday, January 7

you put the music in my heart '

Jag försöker plugga fast funderar istället. Det är så mycket lättare, det går på automatik. Funderar på det där med att lita på någon. Det kan bli så självklart att man litar på vissa personer- en bästa vän, en pojkvän, ett syskon- samtidigt som det kan vara så otroligt svårt att lite på någon. Det är ett så stort steg ändå, att kunna öppna upp sig för någon, dela med sig av saker fast man inte har ens den minsta aning om vad den andra personen tänker, eller tycker. Man måste bara våga hoppas på att man gjort rätt, att personen inte dömer eller inte bryr sig. Det är så svårt, fast det är så viktigt.det är en del i den där trygga känslan, känslan av att man står varandra nära, att man alltid kan räkna med varandra. Brutet förtroende kan göra så ont.,känslan av att någon annan inte litar på en kan också göra ont, kännas jobbigt. Och hur vet man förresten vem man kan lita på? För i det här fallet kan man vara för försiktig. Det är en risk man tar, något som måste bära eller brista.något som kan trasas sönder men som kanske också kan lagas.
Jag vill tänka att jag har lätt för att lita på folk, men det har jag nog inte.
har nog kanske lättare att lita på killar. Varför?
..där hade jag inget svar, än.

Massor med <3 till mina många fina vänner, som jag vet att jag kan lita på, och som jag är så otroligt tacksam att jag har.hoppas ni vet och känner er lite träffade :)





you put the music in my heart '

No comments:

Post a Comment