Tuesday, September 20

anytime you want,

Som en annan dag vart det en aning sovmorgon, sen blev det att ta sig till stan för seminarium! I grupper läste vi varandras 'pedagogiska livsberättleser' om vad och i vilka situationer i livet man lärt sig saker. Det var ganska flummigt, men riktigt intressant, allt från föräldrar och syskon till skolsystem och högstadiekraschar. Det mesta diskuterades sedan vidare i halvklass; måste säga att jag verkligen gillar seminarierna! De är faktiskt riktigt givande, man lär sig både om varandra, sig själv och pedagogiken och alla dess utsvävningar. Kort sagt en mycket trevligare kurs än jag väntat mig :)

Vid fyra ungefär cyklade jag hem genom regnet för att mötas av Valle i dörren :) <3 det blev att kika på Vampire Diaries, prata, mysa, vila och så innan vi gjorde mat. och så blev det lite mer baravaramedvarandratid innan hjärtat åkte hem igen. Jag drog igång en film, Something Borrowed , funkade som kvällsfördriv! Tänkte även hinna med det nya How I Met Your Mother innan jag somnar. Imorgon är det ledig dag igen, kanske ska gå på lite presentjakt? ska ju trots allt hem om tio dagar. Tiden går fort! får väl se vad som händer annars :)



And love dares you to care
for the people on the edge of the night,

No comments:

Post a Comment