Thursday, September 8

fighting fire with fire,

som ni kanske hörde så började min dag igår riktigt dåligt.
fick äntligen min bok och mitt studentkort, men missade tåget hem (hemhem alltså) med cirka trettio sekunder. Eftersom nästa tåg gick en timme senare satte jag mig på espresso house för en dyr frukost, och när jag äntligen kom på tåget tänkte jag att jag alldeles säkert satt i fel del av tåget också (den del som kopplas bort i Kristianstad). Naturligtvis gjorde jag det också, det var ju givet.

Hem kom jag iallafall och det var alldeles underbart att få träffa alla <3 först mötte jag Emmy <3, och vi gick till 3G för lunch, och satt där ett tag och hade catch-up så gott vi kunde :) sen blev det att gå och möta Ida &Jocke :) och strax därefter joinade Marcus, Emma &Freddie :) vi gick vidare till Redlight där några käkade, och sen till Lennarth's för fika, kaffe medmera :) alldeles lovely. kan knappt beskriva känslan med ord. saknar folk så mycket!

Efter att ha vart hemma och fixat lite grejer samt ätit blev det att spendera sista tiden hos Emma :) och med mig på sista tåget fick jag min Paris-tavla, mina två par pumps, en regnjacka, lite mat &äpplen, en bok, kakor och en hårfön! och ändå glömde jag mina toffelskor ^^ var hemma i Lund vid ett ungefär, efter en nattlig cykeltur :)

Hade en annorlunda känsla, det kändes liksom inte som "hemma". Att gå runt och snacka med mina fina bästa vänner kändes som hemma, som det skulle vara, men när jag såg mig omkring kändes det inte som min stad. hur länge har jag vart borta? inte ens en månad. och jag har redan bytt ut så mycket, bilderkänslortankarvanor,  och om bara mina vänner hade vart hos mig här istället hade det vart så fulländat. vad mer kan man sakna?



Idag är det föreläsning, hemochvända, förfest, sittning, mellanfest, utgång. idag får jag ha en fin klänning och thetimeofmylife. alldayallnight,

No comments:

Post a Comment