Wednesday, September 28

I want you to lead me,'

Idag har det inte vart mycket mer än att ta sig i kragen och läsa Dewey.
Efter en längre och en kortare paus har jag äntligen tagit mig igenom sex kapitel i boken. som för övrigt kändes väldigt flummig. vad som också är flummigt är instruktionerna till studieuppgiften, känner mig lite kluven och småförvirrad där-. Har alltså tre artiklar kvar att läsa, samt två (?) presentationer att skriva och (?) en del reflektioner att komma fram till. eller något. jag vet inte. ett dygn kvar+lite till!

Dagens första paus blev en löprunda, tog ett nytt håll för att 1) försöka skaffa mig en längre runda och 2) jag inte vill springa omkring bland en massa teknologer klockan två på eftermiddagen (som min LTH-runda som annars är ganska trevlig). Jag lyckades få till en hyfsat cirkulär runda med både start och stopp hemma, och på vägen betade jag av Nöbbelöv, sockerbruket och sjukhuset. Det är lite jobbigt, att man kommer så långt på så få kilometer; helt åt nåt konstigt håll. Sammanlagt blev det faktiskt (!) tio kilometer, dock blev de sista tre kilometrarna lugn jogg då min mage la av efter ungefär sex kilometer. Den var tydligen alldeles för tom då. och kommer jag någonsin att kunna timea det där med när och hur mycket man ska äta för att faktiskt klara av att springa? säkert inte. ibland känns det som att min kropp inte riktigt vill springa så mycket som jag vill, just nu är det mest mina hälsenor som tar lite stryk. men det blir nog bra!

Dagens andra paus, iallafall, var säsongsstarten på Gossip Girl. gillas! nu är det bara Bones kvar också! :) Dagens sista paus infaller nu. ger upp pluggandet för kvällen och kikar på något trevligt istället. Idag fick jag förresten en fin Topshop-tröja på posten, och därför hoppas jag att jag får ta mig utanför boet imorgon och prova den :):)



Just because you made them think
doesn't mean the world will fall into place,

No comments:

Post a Comment