Tuesday, December 13

breathe, '

efter lite för lite sömn gick jag upp strax innan sju imorse, gjorde te och tinade lussebullar, tände ljus och bänkade mig i superfåtöljen för att kolla på SVTs Luciasändning. lite tradition, sådär. det var mysigt! dock gick jag och la mig igen efteråt, och när jag två timmar senare försökte gå upp var det riktigt jobbigt ^^ men jag gav mig iväg mot Malin (som bor på söder) för att plocka upp en grej, genom regnet och blåsten och jag var ju lagom blöt när jag kom fram.. vilket förmodligen alla andra som var ute och cyklade i Lund också var. sen blev det att cykla upp till gymmet, ett nyinfört pass som kallas funktionell träning, med fokus på styrka. Dock kändes det inte jättekul, tycker isåfall att gympaXstång var bättre styrketräning.. det var också mycket hopp och mycket balans, vilket gjorde att jag fick ont i knäna och halvkramp i hålfoten, inte jätteskönt..

men det var träning iallafall! :) när jag kom hem sen, genomblöt igen, bytte jag om direkt och åt en skål soppa, och sen ställde jag mig och gjorde en kladdkaka som lite uppmuntran för oss i tråkvädret :) hann med att plugga en del och dricka en del kaffe innan Valle kom :) <3 och vi har gosat och myst, handlat lite och lagat mat och ätit mat :) nu blir det snart film!



trettonde december:
mitt drömboende har jag inte riktigt en klar bild av än. men när jag flyttar till ett eget ställe, icke-studentboende alltså, så har jag vissa riktlinjer som jag strävar efter, och tillslut kommer att mer eller mindre kräva ^^ en första sak är ett badkar. för att det är helt underbart att ha på vintern, och supermysigt allmänt. en andra sak är ett stort kök. där man inte behöver trängas, utan har gott om plats att laga mycket och god mat, och baka en massa bullar och kakor och sånt som jag tycker om :) ett riktigt fint kök är viktigt (a) skön säng också, såklart, och sköna kuddar och duntäcke och så. helst en stor och fin dusch också, där vattnet inte rinner ut över hela golvet. och så en sak till: en riktigt stor och fin garderob, med stor spegel och gott om plats :) drömmen hade ju vart en walk-in-closet, men det kanske är lite att ta i ^^

No comments:

Post a Comment