Sunday, December 18

it's the beginning of the end '

idag har vart en bra söndag, typiskt fin fjärdeadvent.
tog mig upp i hyfsad tid imorse, åt frukost och vilade lite innan jag drog ut på en löprunda, med musik :) blev riktigt bra trots en del kramp, fick ihop 8,7 km och kom hem lagom tills det började snöa ganska ordentligt. jag tvättade och pluggade lite medan jag väntade på att det skulle dra förbi, och när det var uppehåll gick jag för att köpa grädde inför dagens bakäventyr!
med hjälp av Jens termometer lyckades jag koka en omgång chokladkolor och en omgång smörkolor., och båda blev utomordentligt goda! kastrullerna blev brända i botten och smörkolorna stelnade aldrig riktigt (eftersom jag inte hade någon ättiksprit), men det gick ju väldigt bra ändå! :)
sen har jag vilat/halvsovit i soffan i köket till slutet på en Harry Potter-film och lite annat random på tv. nu blir det mer serieavsnitt, lugn kväll. imorgon är jag ledig! och imorgon åker ytterligare två grannar hem, kan inte säga att jag inte är avundsjuk. men naturligtvis är det mitt eget val att stanna och gå på föreläsningarna på tisdag och onsdag, de är ju faktiskt inte obligatoriska.



artonde december:
hur mycket man formas av sin uppväxt. sånt som man kommer att tänka på när det börjar närma sig jul, när jag snart ska få träffa mina bröder igen (vilket inte händer alltför ofta nuförtiden). allt som vi haft för oss, allt som jag iakttagit och tagit efter, haft som förebilder på flera olika sätt. och nu är det ju inte alls som när vi var små, men ändå sådär fint och bra. det är inte bara mina vänner jag längtar efter när jag säger att jag längtar till att åka hem över jul.

No comments:

Post a Comment