Tuesday, December 6

you make them wild now,'

Igår när jag kom till Valle blev jag bjuden på en god middag i mysbelysning :)
och sen vilade vi våra magar, tils vi kunde fika lite och kolla på en halv film, och lite mys. vi somnade tidigt eftersom Valle skulle till skolan på morgonen, och jag låg kvar i sängen ett tag efter att han hade gått. Min plan var att ta mig direkt till gymmet för ett styrkeyogapass, men eftersom jag inte hade med mina gymhandskar (som jag har för att få bättre grepp och avlasta handlederna) fick jag cykla hem först. Jag passade då på att ta med löpkläder för säsongens första innepass (samt första löppasset på tre veckor pågrundav förkylningen), och det gick fantastiskt dåligt. Tillrågapåallt var magen helt tom, så blodsockret låg i botten när jag försökte avverka mina kilometrar. Måste tillägga att jag saknar TV-apparaterna som finns framför löpbanden på Wellness hemma i Karlskrona. tiden går ju så fruktansvärt långsamt när man springer på band, så det fungerar hyfsat som tidsfördriv. Här på Gerdahallen finns istället en stor spegel -kanske kul första två kilometrarna när man fortfarande ser vettig ut ^^ så nästa gång kanske jag ska se om jag kan springa med musik :)

Trots att jag hade flera anledningar till det dåliga löppasset (yogan var som vanligt riktigt nice!) så kändes det ganska dåligt. man blir lite opepp när man inte klarar att prestera så mycket som man vet att man borde kunna ^^ och så började det regna smått påvägen hem, som övergick till småsnö (!) och istället för att gå och handla så jag kunde laga tacopaj, stannade jag inne och åt lite rester jag hade i frysen, satt och snackade lite med några av mina grannar och pluggade lite. Pajen får alltså vänta till typ, torsdag. Jag passade dock på att göra valnötshoppor, valnötsbitar doppade i mörk choklad. en julfavorit ^^ och nu ska jag unna mig att se klart en film :)

imorgon är det övning på psykologin, och sen är det temakväll på Gerda, som jag hoppas kunna vara med på, jag tror det kommer bli sjukt kul!



sjätte december:
tänkte tankesirra kring saker som får en att må bättre/bli glad när man är lite sådär depp.
det är ju faktiskt ganska aktuellt med tanke på att jag är ganska duktig på att höstdeppa, av ingen speciell anledning; kanske av solbrist.
Det beror ju självklart på hur pass deppig jag är och av vilken anledning., är jag ganska upprörd brukar musik kunna funka bra för att avreagera mig tankemässigt och lugna ner mig. hemhemma gick jag ofta ut en runda, satt ett tag på mina favoritställen för att lättare bearbeta eller tömma tankarna.
Ofta, när det gäller småproblem (vilket det oftast gör) funkar det kanske bäst att få mig på andra tankar. när jag är medveten själv om att det som känns jobbigt egentligen bara är en ganska dum sak, vill jag lösa det och komma över det på egen hand. det leder i sin tur till att personer som inte vet om att jag har ångest för något är de som lättast får mig på gott humör, eftersom de naturligtvis inte nämner saken i fråga.
Glädje är något som sprider sig, som delas och som överlämnas. Därför tycker jag att det är väldigt trevligt och lättande att umgås med personer jag tycker om, när jag själv har brist på glädjen ^^
men vill man hjälpa till att bearbeta underliggande ångest och depp mer konkret, funkar det såklart alltid väldigt bra och helande med en kram.

No comments:

Post a Comment