Saturday, December 10

nionde december '

idag har vart en riktigt bra dag :)
kände mig inte helt på topp imorse, men det gick över under dagen! det blev som sagt afro (lite stolt över att jag tränat varje dag den här veckan! fast imorgon blir det nog paus.), och sen skyndade jag (genom stormen) upp till LTH och mötte Valle :) <3 vi gick på lunchföredrag och fick gratis lunch, en stor macka som var väldigt god :) sen väntade jag tills det slutat regna och gav mig då in till stan för lektion. sen blev det hem igen, vilade lite och sa hejdå till Esther, som lämnat oss på korridoren nu :(
sen cyklade jag genom stormen till Edwin, där blev det fix med Helen &Heinrich! och så cykling igen (!) till förfesten på Helsingkrona. det var julsittning, och det var sjukt kul att se alla utklädnader, vissa var sannerligen makalösa! jag var utklädd till lussekatt, dock 'förlorade' jag mössan och benvärmare tillsammans med en cider under kvällen. inte för att det gör så mycket ^^ Sittningen på Krischan var väldigt trevlig, god mat dessutom! sedan blev det lite mellanfest och så eftersläpp, det var dans,dans,dans och lite dans. och lite snack och den obligatoriska händelsen under en utekväll innebärande en eller flera lite för fulla personer. sjukt kul var det dock! och ja, jag tycker fortfarande att det räknas som fredag; jag vet att klockan har slagit över till lördag, men jag kom ju nyss hem! ;)

bjuder på en bild från kvällen, fler &bättre dyker nog upp i dagarna!
nu ska jag dricka te och sen är det dags att sova!

nionde december:
min favorittid på året. skulle jag vilja säga är senvåren. de där första riktigt varma dagarna, som man har haft runt hörnet ett tag och bara väntat på. när man kan sätta sig ute i solen, ta av sig jackan, och känna solen värma upp benen. när man får se den där riktigt blå himlen med bara enstaka moln, när man får se vårblommor och gröna blad på träden. när man känner att man fylls med energi, är pigg på morgonen och kan vara ute på kvällen och hitta på saker. när sommaren nästan är inom räckhåll.
jag kan erkänna att resterande perioder av året också har sin charm, men, ingen av dem är riktigt lika bra!

No comments:

Post a Comment