Saturday, December 3

saffron buns '

igår var det mest mysigt hela tiden. vi konstaterade att jag inte är en riktig prinsessa när jag sov gott hela natten, trots ärtan under min prinsessäng :) lite sovmorgon blev det, fast vi var trötta när vi vaknade till stormovädret utanför. Det blev god frukost, och sen vart det bara att sätta igång med huset! dock tog det inte mycket mer än tvåochenhalv timme, även om det var väldigt intensivt. vi lyckades iallafall peta ihop ett stort pepparkakshus i lundadomkyrksanda, den får ni se bild på imorgon! :)

vi passade på att ta ett varmt, skönt bad och mysa under ett varmt täcke också, innan vi begav oss in mot stan (med bil), med pepparkakshuset i knät. Väl hemma hos mig blev det mat, och strax därefter kom Jocke och hälsade på, var med när vi dekorerade det sista på vårt konstverk och satt och snackade ett tag :)
nu blir det film&fika, imorgon åker vi tillbaka till Lund ganska tidigt.



tredje december:
Jag älskar julkänsla. precis som sommarkänsla, som man kan få sådär på senvåren när det börjar bli riktigt varmt och skönt, soligt och fint, och allt känns sådär bra. I fredags när jag vaknade hade jag massa julkänsla -jag tror jag drömde något juligt. Så förmiddagen blev julmusik, mysfrukost med tända ljus, julte och sånt fint. annat med julkänsla är ju snö, chailatte, lussebullar och julstök.
helt i min smak. (utom snön kanske, där är jag lite kräsen)

No comments:

Post a Comment