Sunday, December 11

I'm nothing without you '

igår hade vi det riktigt fint. en sån där kväll som är lite extra fin -vissa stunder är bara sådär, magiska. förengångsskull känns det som tiden går långsamt om dagarna, även om dagarna går fort om veckorna. kan inte fatta att det är lov om enochenhalv vecka, det är helt sanslöst. idag har det vart sovmorgon och en promenad i det fina vädret <3 sen cyklade jag hem, handlade på vägen och åt frukost och bakade lussebullar. sen har jag mest hängt i köket, kollat på allt möjligt skräp som visats på tv ^^

imorgon är det ny vecka, börjar med övning och nog lite träning innan det, och så tänkte jag fixa lite fler julklappar. nu ska jag plugga lite och kika på nåt avsnitt innan det är dags att sova.




elfte december:
träning, är något jag kommit in i ordentligt. det började egentligen förra året, när jag &Emmy :) började komma in ordentligt i vårt projektarbete, som gick ut på att förbättra vår kondition. Det började med flera löppass, och när jag sen skaffade gymkort för att kunna fortsätta med inomhuspass under vintern passade jag på att träna lite annat också. Under perioden fram till vårt stora lopp (slutmålet, Premiärmilen i Stockholm) var jag på gymmet många dagar i veckan och varvade löpning med styrka och pass. Efter loppet och efter min spricka i foten tog jag det mer lugnt, samt under sommaren då jag jobbade varannan dag, men nu har jag börjat komma in i det igen!
Gerdahallen, där jag tränar nu, har väldigt många pass spridda under dagen. Mina favoriter av det jag provat på är Afro &Funk (såklart) och StyrkeYoga. GympaXStång tyckte jag inte var så roligt ,men det var väldigt bra träning! Jag försöker att upprätthålla löpningen med åtminstone två pass i veckan, eftersom det är det jag fastnat för mest. Styrketräning är väldigt bra att lägga in på förmiddagarna, innan mina lektioner börjar - speciellt när de är i salen mittemot gymbyggnaden!
Jag älskar känslan efter ett bra träningspass!

No comments:

Post a Comment