Wednesday, December 7

so say you'll stay and dance with me tonight '

Idag har vart en bra dag. ikväll är jag nöjd med livet. :)
gårkvällen blev inte riktigt som jag tänkt, utan mycket bättre :) det började med att vi fick för oss att kolla på de hittills utkomna avsnitten av årets julkalender! efter det gjordes det lite fika, och så kollade vi på en film :) sen var vi några som inte riktigt kände för att flytta oss från soffan, så det blev helt enkelt en spontan... uppesittarkväll, kan man säga ^^ och det delgavs livshistorier av alla möjliga slag och diskuterades det mest man kan komma att tänka på, och det blev väl lite uppesittarnatt av det. klockan hann nämligen bli strax efter fem innan vi diskade undan och gick och la oss. riktigt fin kväll :)

imorse var det lite sovmorgon, mycket kaffe och så dusch och stor frukost. jag var i skolan klockan ett, det var övning och vi gjorde ännu en gång test på personer vi kunde hitta. creds till de som verkligen är positiva och gärna ställer upp, det gör det hela mycket roligare och trevligare :) vår grupps "experiment" handlade om något som kallas stroop effect, dock gjorde vi en variant av det mer kända testet med färgord, och kom då inte fram till något vidare samband ^^

strax efter fem var jag hemma och åt lite, sen bar det av till gymmet :) det var som sagt temakväll, och idag var temat dans. det var alltså enochenhalv timme med ordentlig uppvärmning, lite teknik, mycket dans (jazz &lite balett)  och stretch och det var sjukt kul! :) riktigt härligt verkligen, även om det var ganska svårt att hänga med i det tekniska på baletten (inte så konstigt kanske). Men det bästa av allt var nog när hon sa att om det finns intresse så kanskekanske att de kan ha en riktig danskurs till våren, för lite extra pengar. hur underbart hade inte det varit? :)

nu har jag ätit middag och lite så, tänkte göra ett nytt försök med den där andra halvan av filmen :)
kan också nämna att jag sen jag kom tillbaka till Lund gjort slut på enochenhalv paprika, fem apelsiner, alla valnötter, en påse solroskärnor och snart en burk russin... haha. lite random men,
som grädde på moset, kan man väl säga, var att höra av en person jag inte träffat på väldigt länge.
sånt kan också göra en dag.



sjunde december:
jag har nämnt det förr vet jag, men kan uppmärksamma det igen. jag älskar dans, det är det bästa som finns. det ger mig lyckorus, och en helt underbar känsla. detta kom jag på lite väl sent, och det fanns inga riktigt bra danskurser jag kunde komma in på som riktade sig till nybörjare. jag gick några månader på street dance, men kände att det jag egentligen ville åt var styrkan och tekniken och det graciösa i modern dans och jazz. Jag är så avundsjuk på de som går och gått på dans, jag vill också! och det är därför jag älskar dansfilmer, och det är därför mitt favorit-tv-program är So You Think You Can Dance, och det är därför jag tycker det är sjukt kul att gå ut när det är festligheter.
det är bäst helt enkelt. och det är min dröm. om jag hade kunnat önska precis vad som helst.

No comments:

Post a Comment