Wednesday, December 14

guide me right,

vaknade tidigt bredvid älskling <3 och gick upp för att duscha innan frukost. tanken var att jag skulle träna innan skolan, men var trött och intepåhumör, så bestämde mig för att skippa det, det brukar ändå inte gå bra om man inte är motiverad, och då känns det inte så meningsfullt i vilket fall. istället var jag hemma, och gjorde ett försök på hallontryfflar,som kanske inte blev så fina, men som iallafall var väldigt goda! och sen var det lektion, varefter jag tog mig till stationen för att möta mami :) vi körde på favorit i repris och åt varsin stor &god macka på Mondo. helt sjukt att det är en vecka kvar tills jag åker hem, en vecka kvar tills det är lov. jag längtar hem. jag vill så gärna ha mer tid i Lund med alla här som jag tycker om, och jag är lite rädd att det ska kännas tomt eller ensamt när jag är hemma men.. jag längtar hem. det ska bli så otroligt skönt att bara få vara hemma, att allt är som det brukar vara. och att jag får träffa mina finafina vänner som jag saknar så <3

förövrigt fick jag hem ännu en adidaströja från tradera idag. den är grön och fin,



fjortonde december:
saker jag längtar efter.
kortsiktigt: jag längtar efter att åka hem. träffa alla jag saknat, familj &vänner <3 längtar tills jag kan bo någonstans som är riktigt mitt eget (fast jag hade helst bott kvar såklart). längtar tills det blir ljust och varmt igen, längtar tills vi kanske förhoppningsvis ska ut &resa igen, längtar tills det är sommar.
långsiktigt: jag längtar efter att få träffa mina kusiner igen. längtar tills jag är klar med allt pluggande, längtar efter att kunna resa överallt och spendera varje dag av resten av mitt liv med min finaste kille <3
' man kan längta efter mycket, man kan önska allt. men man ska aldrig glömma bort att leva i alla underbara stunder i nuet. det är bra nu, det kan komma att bli bättre och bra på andra sätt. men jag är omgiven av människor och omständigheter som gör mig lycklig <3

No comments:

Post a Comment