Thursday, December 1

första december '

så, då var det december.
igår när jag pysslat färdigt cyklade jag iväg till Valle. <3 vi petade ihop ritningar till årets pepparkakshus som ska konstrueras till helgen, influerat av domkyrkan i Lund. det blir spännande! sen blev det att laga mat, fiskgratäng! i fiskväg har jag hållt mig till tonfisk, vanlig vit fisk är ju inte superbilligt.. därför var det extra gott :) och sen kikade vi på film med lite godis, och gos &mys i världensbästa säng <3 en såndär kväll som är finast ever och one of a kind. bäst helt enkelt. precis som så många andra.

Imorse blev det att gå upp tidigt, sällskapade med Valle för frukost, och lite senare begav jag mig från Blekingska till Göteborgs där jag skulle fixa lunch med Vanda :) jag gjorde kladdkakesmet och allt gick fint, tills ugnen gick sönder.. och då de inte kunde fixa den på plats blev lunchen inställd. Vi hade en jättekastrull fylld med sallad som vi delade upp mellan oss och tog hem, och en pepparkaksburk fylldes till bredden med kladdkakesmet ^^ Senare till föreläsningen när vi hade vart hemma och vänt, (och cyklat till stan i världens blåsregn) fick jag en form med halvgräddad maffig kladdkaka, som blev färdiggräddad när jag kom hem, och som fikades på  av glada grannar tillsammans med glass :)

Hela kvällen har vi hängt i köket, klättrat på skåp &dekorerat väggen lite, snackat om allt och inget och konstiga saker och det var mys! med mysbelysning och fika och så. Förövrigt har vi fått en ny granne som jag hunnit träffa bara som hastigast. och nu ska jag strax sova. imorgon ska jag nog åka hemåt? känns sjukt konstigt. men förhoppningsvis blir det en bra helg iallafall :)



första december:
tänkte passa på att dra en kort presentation. eftersom det faktiskt inte finns någonstans på bloggen. därför får ni tillochmed en fresh bild som är tagen med en fantastiskt dålig webcam. Jag är arton år och bor i Lund, hitflyttad för lite mer än tre månader sen och läser beteendevetenskap på LU, fantastiskt trevligt. att jag tillrågapåallt bor på en utomordentligt trevlig korridor vet ni nog redan. Hemma i Karlskrona har jag föräldrar och en otroligt söt katt. Jag har en äldre bror i Aberdeen, och en äldsta bror i Karlshamn med flickvän och två katter. min favoritfärg är blå och jag älskar att baka. jag gillar att vara ute och springa också, dock har det inte blivit så mycket av det på senaste tiden eftersom jag varit förkyld. Jag älskar att dansa och jag älskar musik, mer åt rock-alternative-metal-hållet. jag tycker om svart och nitar och fina ringar. Jag älskar min världensfinaste pojkvän som jag träffade för ettochetthalvt år sedan på måndag, som nyligen fyllt nitton, pluggar på LTH och som bor cirka fyraochenhalv kilometer från mig här i Lund. Jag saknar mina bästa vänner som jag inte träffat på länge, och jag saknar mina kusiner som jag inte träffat på ännu längre. Jag älskar äventyr och resor, äpplen och te. Tycker om promenader och frukost men är ganska lättväckt. Jag tänker mycket och ororar mig mycket men är mest glad hela tiden.
lite briefly, sådär. en början,

No comments:

Post a Comment