Friday, December 2

I'm always wishing,'



hey folks.
dag två i december började bra.trots att jag inte sovit överdrivet många timmar kunde jag ändå vakna av mig själv när det blev ljust och känna mig ganska pigg. det blev en vanlig morgon med dusch och fix och lite förberedelser, packande och så. vädret var tyvärr lika tråkigt som igår, dock lite snällare, men det gjorde mig ändå väldigt trött när jag väl kom till lektionen. Det var trevligt iallafall! ganska fint det där, att man kan uppskatta skolan och sina lektioner inte bara för att man har utomordentligt trevligt sällskap utan också för att ämnet är intressant och läraren är bra. perfekt kombo, kanske? :)

efter skolan tog jag lite kaffe medan jag väntade på att i sällskap av Valle vänta på det överfulla fredagståget som avgår femtonochfyrtiotvå från spår fyra på centralstationen i Lund. men vi kom fram i tid, åkte hem till Valle och åt massor med god mat, och lite fika till På spåret, haha. :) sen fixade vi pepparkakshusdeg inför morgondagens pepparkakshusbak; jag hoppas på att det inte tar alltför lång tid och att det blir fint! när vi blir klara med det imorgon tar vi oss in till stan och spenderar andra helgnatten hos mig. :)

och jag tänkte försöka hinna plugga någon gång också? och träffa någon, och komma på något bra att ha som andraavdentsfika på söndag. och Valle slår in en av mina julklappar. efter bönande och bedjande har jag fått lite ledtrådar, och som vanligt gör det mig bara mer förvirrad, haha! film blir det kanske också ikväll :) och mysmysmys och finastunder, kärlek i luften <3



andra december:
en av många saker som ändrats de senaste månaderna är min inställning till cyklar och cykling. När man bor i Lund inser man hur alldeles fantastisk en cykel kan vara. Helt gratis, och det går relativt snabbt och enkelt att transportera sig runt i stan. Jag har ju turen att ha nerförsbacke till skolan &stan, fast det blir ju uppförsbacke hem. jag har också kommit fram till att det är ganska väderkänsligt. dagar när det regnar och blåser, då har man naturligtvis alltid motvind, och då är det inte så kul att cykla, inte ens i nerförsbacke. 
Och när man kan det där med att cykla utan händer, då blir det genast ännu bättre. Jag träffade på en utbytesstudent en gång som förundrade sig över alla olika saker som svenskar har för sig samtidigt som de cyklar -de kan smsa, prata i telefon, äta, hålla i ett paraply, knäppa/knäppa upp jacka, och tillochmed röka. det där med jackan, och att exempelvis ta av eller på vantar är ju ganska bra. sms är också bra, även om jag föredrar lite mer fokus. Något annat som många uppskattar är cykelkorg, som kan användas som avlastning både när man går och cyklar. tyvärr har inte jag någon, men det hade varit välbehövligt vid vissa tillfällen ^^
Nu cyklar jag nästan varje dag (mina cykelmuskler börjar synas igen!), och de dagar jag cyklar blir det minst åtta kilometer. vissa dagar blir det dubbla. men man vänjer sig ganska fort, man borde väl få en bra grundkondis kanske ^^

No comments:

Post a Comment