Thursday, December 22

tomorrow I'll be okay, '

efter nästan obefintlig sömn tog jag mig upp tidigttidigt och packade och städade och höll på; hade tankar på att träna innan skolan, tills jag insåg att jag inte kune släpa med mig allt till gymmet. så jag fick fördriva några timmar innan jag gav mig av - för att gå till skolan med all packning. vilket jag inte tänker göra om. det var ganska så tungt och slet ganska så mycket på underarmarna, men efter trettiofem minuter hade jag lyckats komma fram iallafall, i tid dessutom ^^ föreläsningen var kortare än väntat, vilket innebar att jag kunde ta ett tidigare tåg :) jag fick tillrågapåallt lite avlastningshjälp och sällskap till stationen av Heinrich, det tackar jag speciellt för!

tåget var packat som vanligt, men var framme i tid iallafall, och pappa mötte upp på stationen och skjutsade hem mig med bil :) sen blev det mat -stoor räkmacka, och så ställde jag mig och packade in alla julklappar, nitton stycken blev det i år! sen blev det iväg igen, tog bilen till stationen för att plocka upp Valle <3 och vi myste och fikade och kollade på Gremlins, innan vi slocknade :) jag var fortfarande sjukt trött imorse, även fast vi sovit ganska länge. Efter frukost tog vi en snabb promenad och delade en chai latte, och sen blev det dags att skjutsa Valle till stationen igen. nu ses vi inte på tjugotvå dagar och det känns sådär. men jag fick öppna en av Valles julklappar igår; jag har fått en kompis så att jag ska slippa vara ensam nu när Valle är borta. han heter Oskar och är enormt söt.

och jo, nu känns det lite jul.

hej Oskar!

tjugoförsta december:
den jullåt jag lyssnat mest på i år är Christmas (baby please come home) med Death Cab By Cutie.
för att det känns lite så. och för att den är himla fin. finns dock inte på Spotify,

No comments:

Post a Comment