Wednesday, October 12

his eyes take me away, ♥

somnade lite för sent igår för att gå upp sådär halvtidigt.
vid elva ungefär var jag påväg till Sparta, första "ärendet" för dagen då jag lämnade min förskolepedagogiksbok till Sofie. Därefter blev det en snabb vända hem, och sen in till stan. Gick en snabbis in på Cubus för att kika på en fin poncho, som var billig! och hade luva och allt. dock var den alldeles för lång (eller kanske var jag snarare alldeles för kort) och min första tanke var ungefär att "jag ser typ ut som en alv". Så ja. det är kanske inte meningen att jag ska ha en poncho? synd iallafall.

På shoppingfronten i övrigt (om ni nu vill veta) så hittade jag på Nova igår ett par skor som är suuperfina, men ganska dyra och så vet jag inte om jag egentligen passar i dem överhuvudtaget. Jag hittade också ett set med fyra ringar: L O V E. Dock var de guldiga (föredrar silver) och förmodat tänkta till vänsterhanden (där jag har mina "permanenta" ringar). vilka dilemman alltså! och så letar jag vidare efter vantar (som jag faktiskt verkligen behöver) och en duglig vinterjacka (som jag faktiskt verkligen behöver riktigt mycket). Sparar på pengarna tills vidare, någon investering av det vettigare slaget kanske kan fixas när stipendiepengarna kommer.

Hursomhelst, så blev det gruppmöte i stan vid tolv. Det var ganska snabbt avklarat, och vid ett var jag påväg hem igen för lite städning och så innan Valle kom :) det blev mysmysmys <3 och kikande på serie, och allmänt pratande medmera, tidsdödande av det vackraste slaget :) <3 några timmar senare tog sig Valle hemåt och jag tog mig ut på en löprunda! Eftersom jag var trött och en aning hungrig struntade jag i tidtagningen och körde en lugnare runda idag. Kan dessutom inflika att det bara var två timmar sedan jag åt en lunch macka, och därför hade jag även håll (y) Tog mig bort till Hans backar igen, dock hjälpte inte jordunderlaget mot mitt ömmande i hälsenan;hoppas verkligen inte att det blir värre. Det kändes bra iallafall, förövrigt.

Nu har jag handlat och ätit mat (!) nästan-riktig mat, med en stoor skål sallad till (salladsmix, gurka, majs, paprika, egengjord dressing). och nu får magen vila en timme till på lite te. Sen blir det 55 minuters afro! Härlig avslutning på kvällen, tror jag :)



hoppsan, blev visst långt idag! då ska jag bara, istället för quote, nämna att jag äntligenäntligen hittat mig ett favoritställe i Lund. på gångavstånd. dit ska nog både kameran och min bättre hälft få följa med på promenad, förhoppningsvis ganska snart :)

2 comments: