Monday, October 24

you probably believe what you told them,

det blev en ganska bra dag ändå. en lång dag.
jag var uppe vid sju för dusch &frukost, satte mig med hemtentan vid åtta och kände mig hyfsat klar med den vid tolv ungefär, fast det tog en hel timme innan jag samlat tillräckligt med mod för att skicka in den. gjort är gjort iallafall, hade en del ångest, men drog en vända till gymmet för att komma på andra tankar! Blev enochenhalv timmes styrka, lite intro sådär. har inte kört styrka på många månader, och det kändes! gissar att det kommer kännas imorgon också, men det är det värt :) blev lite stretching också, sen tog jag mig hemåt.

Väl hemma var jag duktigt trött och hungrig, men då det var för tidigt för att äta la jag mig och halvslumrade till bra musik istället. Valle <3 väckte mig och jag åt en snabbmiddag innan jag hastade iväg till Nova :) vi tog några varv och hittade en mössa till Valle och en vinterjacka till mig! det ni! Det bästa av allt var att jag samtidigt gick med i Stadium-klubben och därmed fick jackan 200 kr billigare. och därför kunde köpa mig en fin mössa jag med (a) imorgon kommer CSN och det är efterlängtat och välbehövligt! imorgon inleds det absolut sista av pedagogikkursen.

Påväg hem från Nova var det riktigt kallt och eftersom jag var trött på de backiga och slingriga vägarna hemåt tänkte jag ta mig en genväg vid St Hans backar, där jag brukar va och springa. naturligtvis hamnar jag på fel väg och måste cykla genom en skog, en lång, småbrant uppförsbacke (så jag inte kunde cykla så fort) och skogen blev tätare och vägen mindre och det blev mörkare och jag såg knappt nånting, vilken hjärtklappning alltså! inte bra kombo med att vara mörkrädd vill jag lova.
Skönt att komma hem.
En ny kines har flyttat in på korridoren och verkar väldigt social och trevlig! Han hade gåvor till oss alla från Kina; jag fick en fin börs! tycker det var himla gulligt :)

Jag är sjuukt trött (fortfarande eller igen) och har dratt igenom en film. Nu ska jag dricka en stooor kopp te till musik, sen somnar jag nog på en sekund!




man behöver ingenting för att känna sig fri,

No comments:

Post a Comment