Thursday, October 13

where words fail,

Det blev visst afro igår! dock inte riktigt lika kul som i måndags ^^
sen blev det att kolla film , Footloose, och så somnade jag sent. Idag började vi med seminarium, gick fint. Fixade dessutom ett lånekort till universitetsbiblioteket! Och när vi kom till skolan imorse var vi många som var delvis chockade och förundrade över den bitande, lite vintriga, kylan som vi möttes av på vägen till stan. Säkerligen har även några av er sett eller hört om att det var frost på bilarna inatt och imorse. Så trots att solen sken och befriade oss från regn idag var det ganska kyligt, och jag bestämde mig därför för att ta tag i saker och bunkra med lite värme. Nu har jag alltså två par nya vantar och ett pannband (mysigt &praktiskt då det är förbaskat svårt att cykla här med mössa). Passade även på att köpa två stora Gravensteiner på Mårtenstorget, fint :)

Var hemma och vände, ungefär, innan det blev att ta sig till skolan igen för bonusföreläsning med självaste Knud Illeris. Och det var ändå ganska givande, han gav lite mer insikt och kortfattad förståelse, lite exempel och nyckelord. sen kändes det kanske inte jätterelevant att lyssna på de mer invecklade frågor han fick på slutet, men ja. ikväll vet jag inte vad som händer, förmodligen inget speciellt. imorgon är det dock klassfest! det blir väldigt trevligt :) och i helgen blir det att åka hem, söndag, eller kanske redan lördag? who knows.

och, nu har jag tänkt flera dagar i rad (fantastiskt minne jag har) att på tal om ingenting nämna att jag lärt mig cykla utan händer. jag har inte direkt övat på det, jag bara insåg att jag kunde det, trots att jag inte kunnat förr. seochlär, ungefär. kanske :)
iallafall, kikar jag runt efter ett typsnitt till min tatuering. har några förslag, men vet inte ritkigt.. gillar dock den här tatueringen jag hittade, både text och typsnitt! sen vad typsnittet heter, är ju en annan fråga.

No comments:

Post a Comment