Monday, October 10

think of it this way, '

så, nu är jag tillbaka och back on track med allt.
i fredags blev det några trötta biltimmar, och väl framme blev det lite att äta, spelande med mera. och Valle och jag fick dubbelsängen fast sov alldeles jättedåligt första natten. Lördagen inleddes iallafall med frukost och en riktigt lång långpromenad på nioochenhalv kilometer, någon timme med omväxlande sol och blåst, kantareller och kossor, och när vi till slut kom tillbaka var jag helt slut och vilade på soffan tills det blev lunch. Vi kollade på Gnomeo och Julia (haha) ett tag och sen blev det dags att sätta igång med källarfixet! Vi körde favorit i repris med segel längs väggarna, surfbräda som bardisk och många bord med många stolar och många ljus. mysigt blev det iallafall :) sen fixades bål, och förbereddes mat, och när det började bli kväll blev det levande tipsrunda där jag &Valle lyckades komma på andra plats ^^ det var marshmallowsfight och bilprovning och pappersplansflygning och mycket mer. sen blev det äntligen mat! skaldjurspaj och andra pajer och bröd och räkor och sallad och såklart en massamassa kräftor. Och det sjöngs universitets-(teknolog-)sånger och snapsades, och det blev ölspel och lite alltmöjligt innan vi till slut drog oss för att sova efter en fantastisk och härligt rolig kväll.

vi sov gott också och tog sovmorgon innan frukost och städning satte igång. Sen dröjde det inte så länge innan vi begav oss hemåt igen. jag tänkte läsa i bilen men drabbades av en väldigt tung trötthet och sov ett tag med huvudet i Valles knä <3 Läsningen togs igen under kvällen istället, och därefter avslutades veckan och söndagkvällen med enochenhalv film som var bra och till sist en cancerfilm, som även den var bra, och en typisk söndagkväll film.

Idag är en ny vecka, jag inledde dagen med Afro på Gerda (som väntat riktigt roligt &härligt!), cykling genom regnet och en gigantisk femtiokronorsfruktsallad (banan, apelsin, mango, kiwi, passionsfrukt, vindruvor) med lite lättvaniljyoghurt. och nu är jag riktigt mätt, har kollat på en halv film och ska ge mig på att läsa resten till rainydays-musik. till det får ni lite bilder från lördagen :)
taggar för en toppenvecka!








but now you know
, tomorrow is too late '

No comments:

Post a Comment