Wednesday, October 5

to the bottom of the sea '

Det har vart en exceptionellt bra tisdag!
Lektionen började ganska, men inte alltför tidigt, och handlade om genus och så, vilket var heltokej &intressant :) Vi slutade vid lunchtid och jag cyklade hem för lite att äta och läsning, innan jag var tillbaka i stan för föreläsningen Vad gör en beteendevetare?  som kanske inte levde upp till våra ganska höga förväntningar, men som iallafall bjöd på fika och tillfällighet att träffa andra halvan av klassen :)

Väl hemma för dagen, lite tidigare än väntat, blev det att sätta igång med bakningen! Började i ett tomt kök, men har fantastiskt fina grannar som köper mjölk, håller sällskap, hjälper till och skänker ägg, som kändes himla bra :) och vi var några stycken som frossade i ugnsfärska kanelbullensdag-kanelbullar och lite kakor och lite mjölk, och försökte vinna över Joar i Besserwisser.

Jag har läst ännu mer och sett en halv film, nu håller jag på att somna så ska väl se till att däcka i sängen strax :) För övrigt har jag en grupparbetsgrupp vilket känns så bra att det eliminerar kanske sextio procent av gårdagens ångest, jag har officiellt en bak-kassa på korridoren där folk skänker pengar så att jag kan baka mer, och imorgon väntar en överraskning!
Det har vart en glad dag, kan inte påstå annat, och det känns alldeles amazing.

Kan tilläggas att 6-7 personer på cirka tre timmar förtärde tjugotre kanelbullar.
nio kvar i frysen alltså :)



you need to fight until your heart stops beating,

No comments:

Post a Comment